ellette vielä ole tätä kuullut: http://www.youtube.com/watch?v=lp_PIjc2ga4mahtavaa sanoitusta, surullisinta on että tehty tosissaan
Allekirjoitus: ''I am the altruistic vehicle of my selfish genes'' -TheThinkingNorseman
Itse kuuntelen kaikkea aina Marita Taavitsaisesta Mayhemiin. Ja on kaveriporukassa tullu tutustuttua tähän suomirock -osioonkin Punk iskee kanssa ja kovaa. Dead Kennedys, Ramones, The Clash, Vietnom (HC punk), First Blood (HC).Tietysti Sex Pistols mukaanlukien. Räppi on minulle vielä sitä tuntematonta aluetta. En siedä pätkääkään jotain suomalaista väkivaltaräppiä, mutta kyllä se jenkkiläinen räp uppoaa, ja sitä on aina mukava kuunnella. (Esim. Xzibit)Klassinen musiikki, joka laajentaa tajuntaa, on yksinkertaisesti hienoa musiikkia. Ja olen huomannut, että metalli ei eroa kovinkaan klassisesta musiikista.
Allekirjoitus: We definitely have a hardcore following.Phil Anselmo
Ei suomi ole räppi kieli, englanti ainoa hyvä kieli moiseen. Räppi on muutenkin vain riimittelyä, usein sama, usein yksinkertainen biitti pyörii koko kappaleen, siksi itseen iskee eniten vanha funkin ja räpin välivaihe.Vaikea kuvitella että joku kuuntelisi vain räppiä, sillä musiikillisia tarpeita se ei yksin tyydytä, groovekin katoaa kun tarpeeksi kuuntelee. Tarvitaan melodiaa ja erilaisuutta sillä musiikki vaikuttaa paljon mielialaan.
Tuo räppiasiahan on kiehtova älykkyydenkin kannalta. Joitakin aikoja sitten nousi kohujuttu siitä, kun oli testattu miten paljon älykkyystestissä saavat pisteitä Lil' Waynen ja klassisen musiikin kuuntelijat. Räppimusiikin kuuntelijat sijoittuivat älyllisesti heikoimpien joukkoon ja klassisen musiikin kuuntelijat toiseen päähän.
Allekirjoitus: Metallifoorumin toimintoihin liittyvien kysymysten lisäksi myös mediatiedotteita ja juttuvinkkejä voi lähettää sähköpostiosoitteeseen info@metallimusiikki.net.
Lainaus: kuopassa Räppimusiikin kuuntelijat sijoittuivat älyllisesti heikoimpien joukkoon ja klassisen musiikin kuuntelijat toiseen päähän.Olisi hauska tietää, mihin akselilla sijoittuisi metallimusiikin kuuntelijat. Jotkut valtaväestön edustajat kun pitävät heitäkin hieman vajaina
Allekirjoitus: Pimeyden verho on armelias !
Lainaus: kuopassa Tuo räppiasiahan on kiehtova älykkyydenkin kannalta. Joitakin aikoja sitten nousi kohujuttu siitä, kun oli testattu miten paljon älykkyystestissä saavat pisteitä Lil' Waynen ja klassisen musiikin kuuntelijat. Räppimusiikin kuuntelijat sijoittuivat älyllisesti heikoimpien joukkoon ja klassisen musiikin kuuntelijat toiseen päähän. Jenkeissä räppäreiden älykkyysosamäärän keskiarvon alhaisuus on selitetty sillä, että suuri osa heistä on elänyt elämänsä jengi alueilla, joissa nykyisillä älykkyystesteillä havaittava älykkyys ei ole hyödyksi siellä pärjäämiseen, heidän älykkyytensä on enemmän käytäntöön ja hengissä selviämiseen tarkoitettua. Tämä voidaan havaita esim. siinä, kuinka herkästi ja pienistä asioista vedetään tosta vaan toista turpaan. Eivät paljoa ajattele.Euroopassa ei moista laajaa tutkimusta ole tehty, mutta jos true-pure-räppäreitä tuntee, niin huomaa että täälläkin päin agressiivisempia ja perkeleen ärsyttäviä.
minä kuuntelen sekä goottimetallia että 1980-luvun musiikkia. alphaville, talk talk, spandau ballet, abc, a-ha, the sisters of mercy. kaikki muut paitsi the sisters of mercy soittavat popmusiikkia.
Mutta sehän on todistettu, että klassisen musiikin kuuntelu laajentaa tajuntaa. Samalla tavalla, jolla kirjojen lukeminen kasvattaa päättelykykyä ja sanavarastoa.Pakko se on kuitenkin myöntää, että eivät nämä täkäläisetkään räppärit ole aivan totaalisen mukavia tai kivoja. Tunnen erään tälläisen, joka kyselee kaiken aikaa tyhmiä, ei käsitä asioita, jotka pitäisi päätellä terveellä järjellä, eikä hän edes tajua tekevänsä jotain typerää, jolla asettaa kaikki hänen ympärillään olevat naurun ja häpeän alaisiksi. Mutta sehän on aina henkilökohtaista.
Täytyy tunnustaa että on tullut kuunneltua jopa klassistakin harrastukseni takia. Muuten kyllä pysytään pitkälle metallissa. Välillä saattaa suunta vaihtua reilusti rockin puolelle ja jopa j-rockiin. Joskus tuli kuunneltua industrialia, mutta se vähän jäi ajan kuluessa. Jokainen kuunnelkoon mistä pitää, ei saa tuomita toisia liian helposti sellaisesta tai ottaa genrejä turhan vakavasti. Tärkeintähän on se että itse tykkää, muille mitää väliä ole siinä asiassa.
Allekirjoitus: She is dancing on my grave, pouring down the mercy of death.
no joo...olen itsekin jo oppinut tajuamaan,että jokainen tykkää mistä tykkää...se "hevi-uskottavuus" ei horju,tai sen ei pitäisi horjua muiden genre-tykkäysten takia,mutta aina löytyy niitä kusipäitä (kuten minä) jotka ei tajua sitä..vaikka nyt tajuan,eli anteeksi vain
Allekirjoitus: There is only one way to come into this world,but so many ways to leave it.
Vain yhteisön jäseneksi liittyneet henkilöt voivat lähettää foorumille ja Metallimusiikki.net-sivustolle viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
EsikatseluKirjaudu sisään/Lähetä viesti
His Master\'s Piercing
Blackgroupin shoppiin
Back Street
Foorumia pyörittää miniBB™© 2001–2012.