Tämmöinen. Itseäni ottaa päähän kun ihmiset lataavat netistä laittomasti musiikinsa. Mielestäni kukaan ei voi tosissaan väittää pitävänsä jostain bändistä, jos ei sitä kymppiä-kahta viitsi levystä maksaa. Etenkin tuolla pop-yms. puolellahan kaikki lataavat musiikin ilmaiseksi netistä, ja itse olen aina ajatellut, että hevarit ovat jotenkin uskollisempia bändeille joita kuuntelevat. Nyt kuitenkin kuulin, että koulussain jotkut tällaiset "tr00-hevarit"kin lataavat musiikin netistä.
Olenko minäkin sitten "huonompi" metallistin, kun ei ole varaa ostaa levyjä, vaan saan rock-toimittajan ominaisuudessa ilmaiseksi promo levyjä ?
Allekirjoitus: Pimeyden verho on armelias !
No se on tietenkin eri asia...
Noo, levyt tulee ostettua aina silloin, jos sattuu varaa olemaan. Mutta yleensä hankin musiikin koneelle kaverin kautta. Tai vain poltan levylle. Itse en lataile netistä. Mutta latausten hyväpuoli on se kuitenkin, että pääsee paremmin tutustumaan uusiin bändeihin ja sitten jos kolahtaa kovaa niin ostaa sen levyn sitten sen jälkeen. Eipäs mene rahat ainakaan hukkaan.
Allekirjoitus: I Focus on the Pain.. The only thing that's real..
93% musastani on ladattua:F mutta tän vuoden alussa aloin ostaa aina kun tuli uusi joltain hyvältä bändiltä, eli latailu on loppu.
Allekirjoitus: ''I am the altruistic vehicle of my selfish genes'' -TheThinkingNorseman
Minä ostan kaikki levyt,yhtään en ole ladannut!!! Nettilataajat eivät todellakaan voi olla oikeita faneja, jos lataavat joka levyn netistä!!!
Allekirjoitus: There is only one way to come into this world,but so many ways to leave it.
eise nyt noikaan ole, ei alaikäsillä ole moisiin rahaa. nettilataamisen ongelma on siinä, etteivät bändit pysty itse markkinoimaan tehokkaasti musiikkiaan, vaan tarviittevat levy yhtiön avuksi, joka kyllä ottaa oman siivunsa tuotoista ja verojen jälkeen ei itse bändille mitään runsaita rahoja käteen jää. mutta se on jo törkeää että nettilatauksen puolustaja kehtaa sanoa TV väittelyssä metallican jäsenelle (joka ei halua että niitten musaa lataillaan ilmatteeksi) ettei metallica saa päättää, antavatko musiikin ihmisille ilmaiseksi, vai joutuuko tuotteesta maksamaan.tästäkin asiasta kiistellään vielä vuosia, mutta asia on niin että jokainen nettilataaja tulisi tuomita tapauskohtaisesti, ja että bändi itse saa päättää laittavatko faninsa maksamaan tekijänoikeuksien haltijalle suuria korvauksia. monimutkasta, eikö vain?
Levykä suurin osa. Aina ei ole rahaa enkä halua pettyä kuten ehkä jonku 1 tai 2 kertaa petyin huonoihin levyihin niin katon vaikka youtubesta että onko hyvää musaa edes.
Allekirjoitus: Heyy dudees. Tonkipls Slipknot<<<3
Mieluummin kuuntelet Youtubesta,entä kun lataisit..Mä oon muuten hankkinu puolen vuoden aikana 36 levyä
Levyjen hintahan on vuosien varrella hirmusesti kallistunut ja levy-yhtiöiltä on mielestäni mennyt vähän yli tämä touhu. En siis lainkaan ihmettele nettilatauksen suosiota. Minä yleensä juuri lataan levyn ensin koneelle ja kuuntelen että josko kolahtaa ja ostan vasta sitten levyn.kerran on tullut pettymys kun ostin levyn suoraan (ja kallilla) ja musiikkityyli olikin vaihtunut bändillä radikaalisti.En oikein yhdy tuohon etteikö lataava voi olla todellinen fani. Rahatilannehan se juuri monesti on joka ratkaisee.
Vain yhteisön jäseneksi liittyneet henkilöt voivat lähettää foorumille ja Metallimusiikki.net-sivustolle viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
EsikatseluKirjaudu sisään/Lähetä viesti
His Master\'s Piercing
Back Street
Blackgroupin shoppiin
Foorumia pyörittää miniBB™© 2001–2012.