Metallimusiikki.net

Kirjaudu sisään
Luo profiili

Ulkomusiikilliset: Soittajien työkalut!

poison

Tässä ketjussa olisi tarkoitus keskustella metalliin olennaisesti kuuluvista soittokamoista. Kitaroista, rummuista, vahvistimista ja efekteistä. Miten sinä synnytät sen "oikean" metallisoundin.
Itse olen vanhakantainen, ja pidän Marshallin putkivahvistimia ainoina oikeina, mutta olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia esim. Mesa Boogie Triple Rectifieristä, joka tuntuu olevan suosittu metallibändeillä. Efekteiksi mulla riittää analoginen stereo chorus, vaikka omistankin Korgin efekti-prossun. Kitarana vanha Kramer, mutta Esp:n Kirk Hammet Signature kiinnostaisi. Lisäksi jos asuisin omakotitalossa, rummut olisi heti hankintalistalla. Lisäksi nurkissa pyörii jokunen syntikka.

Allekirjoitus: Pimeyden verho on armelias !

Kikko

jos ois massia tarpeeksi järkkäisin kyllä itellekki rumpuihin kunnon metallisaundin, eli basari triggerit ja kunnon virveli, syvä muttei leveä(esim lamb of godin virveli jumalallinen, vai pitäisikö sanoa jumalaton). Ja tomi kalvot melko löysälle niin saa oikeen syvän äänen, joka ei kylläkään ole olennaista metallissa, mutta kuulostaa korvaani parhaalta.
Toki nämä maksavat tuhansia ja vasta aikuisiällä moisia hankintoja on varaa tehdä. Kitaroista tai bassoista en muuta tiiä kuin et niisson ne polkimet ja vahvistimesta säädetään särö, kaiku ja muu tarpeellinen.

Allekirjoitus: ''I am the altruistic vehicle of my selfish genes'' -TheThinkingNorseman

poison

Lainaus: Kikko eli basari triggerit j
Mä olen miettinyt välillä sähkörumpujen ostoa, mutta olen miettinyt että onko se bassaripädi tarpeeksi nopea triggaukseltaan, että siihen vois laittaa "tuplapedaalin". Tietääkö joku?
Mitkä rummut sulla muuten on? Ja mitä mieltä oot paksuista puuvirveleistä?

Kikko

Tua sähkörumpu juttu riippuu täysin rummuista, halvimmissa on pädi niin pieni ettei mahu tuplapedaalit.
Minullon keskiverto Mapex M birch rummut, halvoilla, mutta hyvillä, orionin pelleillä. toki muitakin seassa. Muissa paitsi basarissa vielä tehdaskalvot, rahaa kunei ole isoihin investointeihin. Puuvirpoista en tiädä, eri puulajitkin kuulosta erillaisista niin ei voi vaan sanoa että paksu puuvirveli

Allekirjoitus: ''I am the altruistic vehicle of my selfish genes'' -TheThinkingNorseman

poison

Mä tarvisin uuden kitaran. Tulikin FME:ssä kokeiltua Esp:n niitä Alexi Laiho signature malleja, ja aika hyvältä tuntui. Nyt vaan 600 ylimääräistä jostain
Ja myös Blackstarin putki vahvarit saundasivat oikein hyviltä

Kikko

Raha yleensä estää suuremmat hankinnat, musiikkibisneksessä kun paskakin maksaa jo enemmän kuin olisi varaa käyttää (esim. thomannin halpa tuotteet: Millenium ja harley benton).

vetosolmu

mä soitan ainoastaan Pearlin rumpuja.

Allekirjoitus: There is only one way to come into this world,
but so many ways to leave it.

poison

Lainaus: vetosolmu mä soitan ainoastaan Pearlin rumpuja.
Ne onkin hyviä. Olin syksyllä Kai Hahdon rumpuklinikalla Tavastialla, jossa hän esitteli Pearlin ultranopeaa "Demon drive" bassaribedaalia, ja erityisesti tuplapedaalia

Kikko

Lainaus: vetosolmu mä soitan ainoastaan Pearlin rumpuja.
Lainaus: Jeesus Miksi?
Lainaus: Kikko Joko siksi, että on endoseridiili, ihastunut johonkin tiettyyn malliin tai siksi, että omat idolitkin soittaa pearleja.
Lainaus: Ei läheskään asian tuntija Ei eri valmistajista suuria eroja löydy, lähes kaikki valmistaa paskaa ja samalla toisella linjalla laatua. Toki eri valmistajilla on omia erikoismallejaan. Pelleistä kyllä huomaa valmistajien erot helposti.
Lainaus: Kikko Nyt nukkumaan, unihiekka kirvelee silmiä ja nukkumatti alkaa käydä väkivaltaiseksi, sokeaksihan tässä tulee.
Lainaus: Neuvonantaja Älkööt koskaan kirjoittako väsyneenä, kännisenä tai univelkaisena julkisille foorumeille. Hea öö

vetosolmu

tykkään vaan jostain syystä eniten Pearlin rummuista, ja kyllähän se vaikuttaa, kun lempibändien rumpalit niitä soittelee.

Allekirjoitus: There is only one way to come into this world,
but so many ways to leave it.

Vastauksesi

Vain yhteisön jäseneksi liittyneet henkilöt voivat lähettää foorumille ja Metallimusiikki.net-sivustolle viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.