Metallimusiikki.net

Kirjaudu sisään
Luo profiili

Ulkomusiikilliset: Musiikkimaun laajentuminen?

Kikko

3-4 vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakkaan nykyisen tilanteen olevan mahdollinen musiikkivalikoimissani. Silloin ei kelvannut kuin tosimättö ja kaikki muu oli paskaa, räppärit oli paskahoususia helsinkiläisiä kääpiöitä vaatekoolla XXL, popparit meikkaavia homoja ja rokkarit jotain jota en edes jaksa muistaa.
Pikkuhiljaa kuukausien kuluessa vaihtui mättö aina vain hitaampaan metalliin, mutta metallissa pysyttii ja muut genret saivat haistaa pitkän kakan, kunnes kuvioihin hyppäsi kansanmusiikkivaikutteinen metalli noin vuosi sitten ja nyt koneeni ääressä havahduin: 'miksi kuulokkeissani soi räppi?'
Tätä äärimmäistä esimerkkiä nykyisestä musiikkimakuni yllättävästä laajentumisesta ihmettelen suuresti, koska vielä 4viikkoa sitten vihasin räppiä yli kaiken, tai sitten en vain ollut kuullut sitä moneen vuoteen.
Tosiasia on se, etten ole enää genrerajoittunut, kuten monet ikäiseni, vaan kaikki joka kuulostaa hyvältä on hyvää, oli sitten funkkia, rapcorea, folkkia...jne..
Tosiasia on myös se, että metallia kuuntelen yhä vähemmän ja vähemmän, enkä edes nauti metallista enään niin paljoa kuin ennen. Varmasti vähentyy muutenkin vähä aktiivisuuteni tällä foorumilla.

Tuleeko musiikin monipuolisuus iän myötä? Itse olen havainnut aikuisissa paljon enemmän monigenreisiä kuin yhteen rajoittuneita.
Olisin voinut replata tämän 'eri musiikki´aiheeseen, mutta kiusallani tein uuden aiheen ja vielä niiiiiiiiiiiin pitkän ja järkyttävän viestin, että joku puristi saa kai sydärin.
Öitä ja hyviä jatkoja jossei mua enää foorumeilla näy.
Keep it real /,,/

Allekirjoitus: ''I am the altruistic vehicle of my selfish genes'' -TheThinkingNorseman

kuopassa

Khyl, khyl. Myös minulla on musiikkimaku laajentunut, tosin hip hoppia tai muuta sellaista en juurikaan kuuntele senkään takia kun en katso niiden kuuluvan musiikiksi ollenkaan. Muutamia vuosia aikaisemmin en uskonut kuuntelevani myöhemmin esimerkiksi Värttinää tai Beethovenia, jotka nykyään ovat aika tuttuja juttuja. Kai se on maun kypsymisestä kyse, kuten Kikollakin.

Allekirjoitus: Metallifoorumin toimintoihin liittyvien kysymysten lisäksi myös mediatiedotteita ja juttuvinkkejä voi lähettää sähköpostiosoitteeseen info@metallimusiikki.net.

vetosolmu

vaikka ensin itsekään en muka voinut sietää muuta kuin metallia,niin nyt on mp3-soittimessa suomalaista ug-räppiä..ehkä kasvoin henkisesti sen verran tässä,että en enää ole niin pikkusieluinen kun aikoinaan,kuten "eri musiikki"-palstan kirjoitukseni osoittavat.. tsekatkaa räpin saralta Julma-Henri & Syrjäytyneet, Puukko-Allu ja Leijona,mahtavaa settiä! ja itsekin olen tällä viikolla kuunnellut räppiä enemmän kuin heviä, mutta kyllä se metalli silti on aina ehdoton ykkönen!voihan sitä muustakin tykätä,kerran sitä eletään!ja onhan sitä tiettyä uhmaa ja aitoa kapinaa myös räpissä!

Allekirjoitus: There is only one way to come into this world,
but so many ways to leave it.

kuopassa

Lainaus: vetosolmu vaikka ensin itsekään en muka voinut sietää muuta kuin metallia,niin nyt on mp3-soittimessa suomalaista ug-räppiä..ehkä kasvoin henkisesti sen verran tässä,
Kasvoit henkisesti? Taisi olla enemmänkin taantumista kuin kasvamista. No joo. Olen itsekin pari räppendaalilaulua kuunnellut. Ainakin Laveerren tuotanto on sellaista, joka on shittiä ihan hyvällä tavalla.

Allekirjoitus: Metallifoorumin toimintoihin liittyvien kysymysten lisäksi myös mediatiedotteita ja juttuvinkkejä voi lähettää sähköpostiosoitteeseen info@metallimusiikki.net.

Kikko

itte oon huomannut että oma räpin maku yhtäkkiä supistunut hirmuisesti, tai sitten vain kyllästyin siihen samankaltaisuuteen ja ykinkertaisiin biitteihin. enään iskee vaan 80-90-lukujen räppärit, jotka oikeastaan loivat räpin. suosikkeja NWA, eazy-e, ice cube ja dr dre(feat.snopp dogg). räppihän kehittyi funkista, vaikkei se nykypäivän räpissä näy.
lähes jokainen varmaan pikkuskidinä peilaillu gta san andreasta sellaisesta musasta miä puhun.
nykypäivän räppi on enemmän poppia

myöskään alkuinnostuksen jälkeen en hirveästi räppiä ole kuunnellu, yleensä vain jos pyöräilee jossain ihmisten ilmoilla tai muualla. näin kesällä maistuu enemmän korpiklaanit ja metsatöllit kun pari kanteletta ja jouhikkoakin tullu väsättyä.
Lainaus: vetosolmu Puukko-Allu
hehheh, kuuntelin puukko-allu pöhinää pessää, hauskan kuulosta, eka suomenkieline räppi joka iskee

Allekirjoitus: ''I am the altruistic vehicle of my selfish genes'' -TheThinkingNorseman

vetosolmu

Lainaus: Kikko puukko-allu pöhinää pessää
se onki yks parhaimmista biiseistä

Allekirjoitus: There is only one way to come into this world,
but so many ways to leave it.

wattu

Ite oon vaan alkanu iän myötä kuuntelemaan enemmän metallia. Kuitenkin siten, etten rajoita itteeni vaan siihen genreen, se ny olis tyhmää. Ja jäis paljosta muustakin hyvästä musiikista paitsi.

Allekirjoitus: Metallibändit, joita kuuntelen eniten, somassa epäjärjestyksessä:
August Burns Red - Gothminister
Lamb of God - Protest the Hero
Quo Vadis - Stam1na
Sylosis - System of a Down
The Agonist - Turmion Kätilöt
Unearth - DevilDriv

Vastauksesi

Vain yhteisön jäseneksi liittyneet henkilöt voivat lähettää foorumille ja Metallimusiikki.net-sivustolle viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.